Jak odnieść sukces w e-handlu?

Wielu przyszłych przedsiębiorców myśląc o własnym biznesie bierze pod uwagę założenie sklepu internetowego: komputerowego, meblowego czy odzieżowego. Wyrastają, więc różnego rodzaju wirtualne sklepy jak grzyby po deszczu. W związku z tym, coraz trudniej jest odnieść w tej branży sukces. Z tego też powodu rozważają założenie takiej działalności należy zadać sobie pytanie, jakie czynniki decydują o jego powodzeniu i postępować zgodnie z wyznaczonymi w ten sposób newralgicznymi obszarami działalności. Początkującym przedsiębiorcom podpowiadamy na jakie obszary powinni zwrócić szczególną uwagę.

  1. Prawidłowa budowa sklepu internetowego – ponieważ sprzedaż prowadzona będzie za pośrednictwem strony www, ważne jest aby była on prawidłowo skonstruowany. Co to znaczy prawidłowa budowa sklepu? Strona powinna ładować się szybko, nie powinno być tutaj niepoprawnego i niepotrzebnego kodu. Powinna być przyjazna dla użytkownika, tak by nie miał on kłopotu z odnalezieniem istotnych dla niego informacji oraz dokonaniem zakupu. Od prawidłowej budowy zależy także skuteczna promocja sklepu internetowego.

  2. Działania marketingowe – to kolejny element, którego nie może pominąć żaden przedsiębiorca zaczynający działalność w obszarze e – commerce. Promocja sklepu internetowego powinna opierać się przede wszystkim na działaniach w internecie, takich jak pozycjonowanie strony czy kampania linków sponsorowanych. Część sklepów wychodzi poza te obszary, reklamując się także w tradycyjnych mediach. To oczywiście zależy od konkretnego sklepu i branży w jakiej on działa. Czasem takie działania mogą przynieść efekty, innym razem mogą okazać się zbędne.

  3. Dbałość o obsługę klienta – jednym z ważniejszych obszarów, na które powinien zwrócić uwagę każdy właściciel sklepu, nie tylko internetowego, jest jakość obsługi klienta. Im lepiej klient czuje się obsłużony, tym wyższe są szanse, że znów skorzysta z oferty danego sklepu. Będzie też chętnie polecał go znajomym. Obsługa klienta w handlu elektronicznym jest nie mniej ważna niż w stacjonarnych placówkach. Choć inaczej wygląda kontakt oko w oko niż za pośrednictwem telefonu czy internetu, to jakość obu rodzajów obsługi powinna stać na najwyższym poziomie.

  4. Rzetelne informacje – kupując poprzez internet klient nie ma fizycznego kontaktu z danym przedmiotem, dlatego dużo większą uwagę zwraca na zdjęcia oraz opis produktu. Prowadząc sklep internetowy należy zwracać szczególną uwagę na ich jakość oraz zgodność ze stanem faktycznym i rzeczywistościom. Jeśli klient raz kupi w sklepie towar, który nie zgadza się z opisem, to nigdy więcej do sklepu nie wróci.

Dobrym przykładem takiego sklepu jest firma z branży meblowej: https://polanomeble.pl/

 

 

 

Odsłony: 23

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna