Dlaczego marketing sklepu internetowego pełni tak ważną rolę w promowaniu marki?

Rozwój internetu i nowych technologii przyniósł wiele nowych możliwości, także w zakresie sprzedaży różnych produktów. Największa rewolucja dotknęła jednak rynek mody. Już od bardzo dawna największą popularnością cieszą się właśnie sklepy internetowe oferujące ubrania, dodatki oraz akcesoria. Dzieje się tak z powodu wielu udogodnień, które przyniosła klientom sprzedaż produktów online, ale są to również świadome działania marki, które są niezbędne przy tak dużej konkurencji na rynku mody. Dlaczego zatem marketing sklepu internetowego pełni tak ważną rolę w promowaniu marki? Jakie działania są podejmowane w tym celu?

Wszystkie ważne marki są już w internecie

Obecnie niemal każdy z nas korzysta z internetu, nie tylko dla rozrywki, kultury czy ułatwionego kontaktu ze znajomymi oraz rodziną. Rozwój nowych technologii przyniósł pojawienie się sklepów internetowych, do których ludzie bardzo szybko się przyzwyczaili. Oferują bowiem wiele udogodnień dla klientów, które dają im przewagę nad stacjonarnymi punktami sprzedaży. Co ważne, w internecie sklepy oferują dużo większe wyprzedaże i promocje, co jest niezwykle kuszącą propozycją – dlatego wszystkie ważne marki są już dawno w internecie.

Produkty są również dużo lepiej i bardziej przejrzyście wyeksponowane, co ułatwia ich wyszukiwanie i przeglądanie. Klienci zaoszczędzają również czas na dojazd do galerii handlowych, a także na stanie w kolejkach w głośnych i zatłoczonych sklepach. Z tych powodów bardzo chętnie wybierają zakupy online. Jednak aby cieszył się dużą popularnością, musi być odpowiednio promowany. To właśnie dlatego marketing sklepu internetowego pełni tak ważną rolę.

Jak promować sklep internetowy z ubraniami?

Marketing sklepu internetowego powinien opierać się przede wszystkim na rzetelnym, nieskomplikowanym i możliwie jak najbardziej dokładnym opisie wszystkich produktów tak, aby klienci mogli w krótkim czasie znaleźć wszystkie potrzebne im informacje. Dane, takie jak firma, model i nazwa produktów powinny się również znaleźć w samym linku, ponieważ wtedy będzie lepiej widoczny dla algorytmów wyszukiwarek internetowych.

Dobrym pomysłem będzie również to, aby marketing sklepu internetowego opierał się na blogu prowadzonym w ramach jednej strony internetowej. Przyciągnie tam nowych użytkowników, którzy poszukują ciekawych informacji i pomysłów, pomoże także w pozycjonowaniu fraz kluczowych, dzięki czemu strona internetowa sklepu wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jest wtedy większa szansa, że ktoś w nią wejdzie, zapozna się z ofertą sklepu i od razu lub też w niedalekiej przyszłości dokona tam zakupów. Przykładem takiego bloga jest: https://www.niren.pl/pl/blog

 

Odsłony: 110

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna