Zakładanie sklep internetowego - case study na przykładzie sklepu z odzieżą

Sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Wiąże się to z dużym zapotrzebowaniem rynku, bowiem konsumenci coraz chętniej robią zakupy w ten sposób. Zwłaszcza, że ceny produktów w sklepach online bywają niższe niż w tradycyjnych placówka. Sprzedawcy nie muszą płacić za wynajem powierzchni, mają także mniejsze koszty związane z utrzymaniem sklepu. Dlatego też mogą pozwolić sobie na niższą marżę, co przekłada się na atrakcyjniejsze ceny dla konsumentów. Sami użytkownicy internetu także przekonali się do zakupów online, podchodzą do nich z dużo większym zapałem niż jeszcze kilka lat temu. Kiedy nie wiedzieli w jaki sposób mogą sprawdzić rzetelność firmy, bali się także o kwestie płatności. Nie ufali elektronicznym przelewom. Coraz mniej jest takich osób, coraz więcej natomiast tych, którzy chętnie sięgają po tę formę zakupów. Bez wychodzenia z domu czy stania w kolejkach.

 

Biznesmeni czy też przyszli biznesmeni zastanawiający się nad otwarciem własnego sklepu online często zastanawiają się w jakiej branży powinni zacząć działać. Czasem jest to oczywiste przykładem może być sklep internetowy z odzieżą, który prowadzi producent ubrań. W firmie, która ma swoich projektantów, krawców i rozwiniętą produkcję otworzenie takiego sklepu wydaje się być naturalną koleją rzeczy. W innych przypadkach należy sobie zadać pytanie czy opłaca się założyć sklep internetowy z odzieżą? Aby móc odpowiedzieć na to pytanie należy przeprowadzić dogłębną analizę rynku, uwzględniającą analizę SWOT oraz konkurencji. Ważne będzie stworzenie kosztorysu, który pozwoli odpowiedzieć na pytanie, czy prowadzenie sklepu w tej branży się opłaca. Czasem może się okazać, że lepiej będzie porzucić ten zamiar, czasem taki sklep jest dobrym sposobem na dywersyfikację kanałów sprzedaży, a czasem okaże się, że będzie to na tyle dochodowe zajęcie, by stało się jedną formą zarabiania.

 

Ile można zarabiać na sklepie internetowym z ubraniami? To kolejne pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Zależy to bowiem od wielu czynników. Począwszy od tego, kto jest dostawcą ubrań i w jakiej cenie je pozyskujemy. Ewentualnie od tego jakie są koszty produkcji poszczególnych ciuchów. Zależeć będzie to także od innych kosztów związanych z prowadzeniem działalności online takich jak – koszty magazynowania, obsługi sklepu, a czasem dostawy – w zależności od strategii jaką przyjmie firma. Jedną z najważniejszych rzeczy będą także skuteczne działania marketingowe. Im firma prowadzi lepsze kampanie w ramach internetu, tym ma szanse na większą sprzedaż, a zatem wyższe zarobki. Czy prowadzenie sklepu internetowego się opłaca? Zasadniczo można odpowiedzieć ogólnie, że tak, ale w e-commerce, tak jak w każdej dziedzinie handlu wiele zależy od żyłki biznesowej osoby, która prowadzi sklep online, to także należy wziąć pod uwagę zaczynając działania za pośrednictwem internetu. Mając na uwadze wszystkie te kwestie można zacząć budować swój sklep i jego markę.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z: https://www.niren.pl/

Odsłony: 63

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna